Kako da optimizujete
sajt na najbolji način
Dakle, da li postoji mogućnost da samostalno optimizujete svoj
sajt za pretraživač? Naravno da postoji, ali vas moram na samom početku
upozoriti da je to baš rudarski posao i da zahteva dosta vašeg truda i vremena.
Pa, sad ukoliko niste baš strpljivi, najbolje je da za to angažujete stručnjake
ili marketinške agencije koje vam nude mogućnost pouzdane optimizacije sajta za
pretraživače, uz odgovarajuću novčanu nadoknadu, naravno.
Ukoliko, pak odlučite da sami uradite optimizaciju, prvo što
je važno jeste da saznate koje su to ključne reči. Pod ključnim rečima se
podrazumevaju najtraženiji pojmovi na pretraživačima. Ključna reč može sadržati
jedan pojam ili, pak tri do četiri reči. Da biste to saznali biće vam potrebno
malo istraživanje interneta. Jednostavno, pronađite odgovarajući program koji
će vam omogućiti da otkrijete koje su to reči ili fraze najtraženije na
pretraživaču, na lokalnom i/ili globalnom nivou. Sve zavisi od sadržine vašeg
sajta i domena, naravno.
U zavisnosti od toga šta želite da plasirate od informacija
umnogome zavisi i da li je poželjnije da imate lokalni domen, poput rs ili
co.rs ili globalni, kao što je na primer com. U suštini, najbolje je da akupite
sve domene, ako je ikako moguće. Na taj način ćete se već u startu obezbediti
od dupliranja URL adrese.
Sledeće našta treba da obratite posebnu pažnju jesu naslovi. U
suštini, naslov je ono što privlači potencialnog posetioca da klikne na
odrešeni link i dođe na vaš sajt.
Ako naslov nije zanimljiv i ne vredi vam baš mnogo dobar sadržaj. Zato je
najbolje ključne reči staviti upravo u naslov. Na taj način ste načinili prvi
korak ka dobroj optimizaciji.
Sledeće po čemu Google kotira neki sajt visoko u pretraživaču
jeste tekst. Tekst apsolutno mora biti originalan. Ukoliko ste stavili dobar
naslov, a tekst samo prekopirali sa nekog sajta, budite sigurni da nećete biti
dobro rangirani u pretraživačima.
Obratite pažnju kako na sadržaj samog teksta, tako i na dužinu
rečenica. Najbolje je da one budu kratke i jasne, kao i da sadrže sve
informacije koje su potrebne čitaocu i koje će zaokupiti njegovu pažnju.
Što se samog teksta tiče i raspoređenosti ključnih reči u
njemu, najbolje je ne preterivati. Nepisano pravilo je da one treba da
zauzimaju oko 5% celokupnog teksta. Uz to, najbolje je da budu raspoređene u
prvom delu teksta. Tako, recimo ako je ključna reč zapravo fraza koju čine
četiri reči, najbolje je da se pojavi najviše tri put u tekstu. To znači da se
pojavljuje prosečno oko 100 reči.
Takođe, treba imati na umu da rezultati vašeg rada neće biti
vidljivi istog trenutka. Naprotiv, pretraživaču su ponekad potrebne nedelje, pa
čak i meseci da utvrdi sadržaj vašeg sajta kao originalan i da počne da ga
dobro rangira. Ali, na vama je da ne prestajete sa optimizacijom. Nemojte ni u
kom slučaju da mislite da je vaš posao završen kada se jednom pojavite u vrhu
pretraživača. Dobra optimizacija podrazumeva stalno praćenje i ažuriranje, kako
biste i u budućnosti zadržali svoju teško stečenu poziciju u vrhu pretraživača.
Kako da optimizujete sajt za Google?
in
Tehnologija
published on 05:09