srijeda, 13. studenoga 2013.

Kako izabrati marketing kanal



Izbor marketing kanala ima strateški i dugoročan značaj, direktno utiče na efikasnost poslovanja preduzeća, što se može videti kroz profitabilnost kanala i troškove koje iziskuje. Menadžment može odabrati ili kombinovati jedan od tri opšta kanala:     

    
DIREKTNI MARKETING KANAL – takozvani kanal nultog nivoa, gde je proizvođač ujedno i prodavac krajnjem korisniku. Ovaj kanal se javlja u tri oblika: prodaja od vrata do vrata,  prodaja putem pošte na osnovu porudžbina i prodaja preko mas medija.

POSREDNIČKA MREŽA – je kanal prvog nivoa. Podrazumeva izgradnju sopstvene prodajne mreže ili bar jednog posrednika između proizvođača i potrošača.
POSREDNIČKI PRODAJNI KANALI – koje čine mreža nezavisnih organizacija. Razlikuju se po tome da li kupuju ili preuzimaju dobra.


Pre nego što izvrši izbor marketing kanala, menadžment treba definisati: marketing strategiju, pouzdanost marketing kanala, osobine i ciljeve. Pored ovoga važne su i grupe kupaca, karakteristike konkurenata, okruženja, proizvoda, kao i samog preduzeća.
Svaki od kanala može zastareti ako se ne menja i usavršava. Postoje faktori koji ugrožavaju efikasnost kanala: to su promene na tržištu i razvoj nauke, inovacije, elektronsko ugovaranje, nove tehnike transporta, tehnički progres, novi oblici direktne prodaje i td. Menadžmentu su potrebni kanali visokog nivoa gde posrednik pronalazi kupce, pruža informacije o proizvodu, vrši edukacije o načinu upotrebe i rukovanju i ima savetodavnu ulogu.
Ovi kanali se mogu podeliti na sledeći način.


VERTIKALNI MARKETING SISTEM čini lanac: proizvođač – veletrgovina –maloprodaja. Njihove aktivnosti su integrisane i njima upravlja jedan od članova u kanalu – proizvođač, posrednik ili maloprodavac. Pritom, postoje tri tipa ovog sistema: korporativni, administrativni i ugovorni.

HORIZONTALNI MARKETING SISTEMI – kod kojih se vrši povezivanje na istom nivou kanala. 

MULTIKANALNI MARKETING SISTEMI – činjenica je da je većina tržišta razvijenih zemalja visoko sofisticirana. Različiti potrošači imaju različite potrebe. U cilju zadovoljenja očekivanja razvili su se multikanalni sistemi koji predstavljaju mogućnost višelinijskog plasiranja proizvoda.

MULTI LEVEL SISTEMI (MLM)

Multi level sistem je metoda plasiranja proizvoda od proizvođača ka maloprodaji.
Prednosti MLM-a se ogledaju u neograničenom potencijalu i fleksibilnosti, nije potrebno iskustvo kao ni kvalifikacije, zarade su proporcionalne sa naporima i sposobnostima.

Organizacija se bazira na nezavisnim distributerima koji prodaju proizvode potrošačima u skladu sa clijevima organizacije. Promocija se obavlja putem preporuke, prodaja je lična. Na ovaj način MLM zatvara krug i i približava se idealnom lancu: proizvođač-prodavac-proizvod-tržište.
Marketing je fokusiran ka potrošačima ili korisnicima. Ukoliko se definiše jasna marketing strategija, profit kompanija sigurno neće izostati. Iz tog razloga, mnoge velike kompanije, akcenat daju upravo na značaju marketinga. Ukoliko vam je potrebna pomoć pri izradi diplomskog rada iz oblasti marektinga možete nam se obratiti za pomoć.
Previous Post
Next Post

post written by: